Fröken Hådén

En längre tid har jag funderat över varför jag undanhållit mitt fantastiska sätt att uttrycka mig. Jag har ju alltid vetat att mitt skrivna ord skulle kunna underhålla en viss del av mina vänner, eftersom att det förmodligen speglar mig själv rätt bra. Jag har kanske varit lite för lat för att ta tag i det, men nu förstått att det är dags.

Har spånat ett tag på vad man ska kalla min blogg och har bara kommit fram till ett förslag. (Det var inte VelSara som det nu blev) "Fruktansvärd och hatad av alla (och på jobbet går det åt helvete)"
Jag tog inte det. Insåg själv att det skulle kunna leda till katastrof med diverse rättsliga processer.

Jag trillade dit idag. På ölen alltså! Har jobbat med söta Maria. (som för övrigt följer "mamma" i spåren och raggade friskt på gästerna) Vi firade en bra dag på jobbet med att sätta till oss på Svenssons. Att starta nota avböjdes vänligt men bestämt med löften om att det bara skulle bli en. Tre (eller var det fyra?) öl senare tackade ledighetskommitén (fröken Hådén) för sig och gick hem. Själv styrde jag stegen mot nästa bar och tänker kliva upp om några timmar, ignorera att utekvällen hände, för att sen gå till jobbet och köra på som om det var fredagsgodis på agendan ikväll.

Pratade om detta bloggande med fröken Hådén efter ungefär 2 öl. Sa till henne att det var nog dags nu. Hon höll givetvis med, för hon vet bättre än att ifrågasätta mina ideér.
Nu när jag väl sitter här med oändliga möjligheter att kräkas ord, vet jag inte om det var en strålande idé som slog mig. Visst kan jag säkert hålla uppe aktiviteten en stund, men känner jag motgång blir det nog lätt ett avslutat kapitel.
Vad har jag att dela med dig? Givetvis är svaret att jag skulle kunna dela alla mina skruvade tankar, men det ska jag nog censurera. Jag kommer kunna ge fantastiska synvinklar på händelser på jobbet, för det är nog det jag roar mig med mest.... Driva med folk, på ett eller annat sätt.

Så Maria Hådézami. Jag hoppas att detta gör dig lycklig och att vi kommer ha några roliga stunder i ett forum som detta. För du vet ju, bjuder du så bjuder jag!

Kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0