Måndag är det nya tisdag

För alla er som varit med mig under några år vet ni att jag led av något som hette måndagsångest. Många brukar ju uppleva att söndagen är speciellt ångestframkallande, men jag hade under en längre tid just måndagen som värsta dag. Det härjade lös som mest när jag jobbade på dendär gröna sportbaren. Man tog sig ju gärna ett glas eller två där på söndagskvällen och vaknade fram emot eftermiddagen på måndagen och insåg att man skulle avge löften som man omöjligt kunde hålla. "Jag ska aldrig dricka igen!" osv...
När jag sen började jobba på mitt nuvarande jobb var det slut på söndagsutgångarna. Jag blev välsignad med ett 07-15 pass exakt varje måndag. Det var ju en jobbig omställning på alla plan möjliga och av någon andledning hängde måndagsångesten kvar trots att söndagarna nu var spritlösa. Det var först efter några månader som det gick över då jag insåg att värsta dagen på veckan faktiskt var Tisdag. Helt meningslös dag på så många sätt. Sundsvallsbor är ju relativt dåliga på att gå ut och käka "mitt i veckan" så att stå ensam i en restaurang på tisdagskvällarna var nu min nya värsta tid.  Sen årsskiftet har jag även jobbat stängning ensam på onsdagarna, men det stör mig inte lika mycket. Tisdagar, grrrr.

Idag hade vi "premiär"! Vi har nämligen stängt klockan 19 på måndagar men beslutet har nu tagits att vi ska hålla öppet till 22 även på måndagarna. Jag kan bara säga att om man tycker att det är lite halvsegt på tisdagkvällen så förstår ni nu att det inte är mer action på en måndag. Så nu får jag nog ställa mig in på att Först var måndag, måndag. Sen var det nya måndag tisdag. Nu kan man ju lugnt ana att måndag är det nya tisdag.

Har haft en fruktansvärd dag. Inte på grund av någon slags spritångest utan mer bara vanlig, hederlig, vad ska jag göra av mitt liv-ångest. Hann inte peppa igång innan jag gick till jobbet, men det ordnade väl till sig ganska bra innan alla puttinuttiga parmiddagar skulle äga rum. Dagens tumme upp var att Tommy, Christian, Nuri och Patrik kom in och hade en liten kärlekslös middag för 4. Att de sen anklagade mig för att tabba mig 2 gånger om var inget jag bjöd på några tummar för. Jag tyckte att det räckte med en liten utskällning. Kanske tog jag i för Tommy menade att våran relation kändes lite frostig. Hmmm.

Jag har på tal om kyligt en jävligt frostig relation till vädret. Vad hände? Jag fryser ju för fan ihjäl! Var tvungen att tappa upp världens hetaste bad förut och det var så sjukt awesome. Bubbel med doft av oliv och sådär jävla varmt vatten att man knappt kan hoppa i. Trodde att det skulle göra mig trött, men här sitter jag ändå 2 ½ timma senare och är lika vaken som innan jag dök i. Måste även påstå att badkaret är min bästa investering ever! Skönt att jag nu också kan åka hem till föräldrarna och umgås och inte kasta mig i deras kar efter att jag tvingat till mig middag. De känner kanske att jag uppskattar dom mer om jag inte utnytjar allt jag kan medans jag är där? Fast jag gillar boxen de köpte, det finns ju så mycket sport att se!

Ska imorgon jobba på min nyaste relation. Syster ska besökas så jag kan jobba på min roll som moster. Givetvis sa jag åt Anna att hon måste bjuda på lunch, men det handlar mer om att jag ska överleva än att hon ska utnytjas.

Äntligen är måndagen över! Det ska firas!


Kommentarer
Postat av: syster

Iistället kommer du hit helt ovetande om att jag tänker utnyttja dig... =P

2011-02-15 @ 11:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0