Utkast: Feb. 18, 2011

Jag kan inte ens med ord beskriva vilken jävla dag det varit. Från upp till ner och från framstupa till sidoläge? eller, hur ska jag bäst kunna säga vad jag vill säga.

Jag skulle kliva upp, där i problem nummer ett. Jag hade ju en tid bokad med min frisör och mitt bollplank Carro (salong 2043) Jag var endast en timma tidig till råga på allt. Tabbe. Någonstans brast det i våran annars ganska raka dialog. Det blev i alla fall en bra stund för mig att kila ner och ta en frukost på Waynes. Är dock fortfarande sur för att jag uppenbarligen gick upp en timma för tidigt.

Väl i frisörstolen var jag ganska uppåt. Det är ju alltid trevligt att fräscha upp färgen och klippa lite på topparna och mycket på luggen. Jag är ju som ni alla vet fantastiskt jävla snygg när jag har rött hår. Vem kunde ana det på förhand?

Sprang praktiskt taget ner på jobbet när jag var klar och redan där började det kännas ner. Det är som att luften bara går ur mig mellan varven. Jag känner att axlarna sjunker ner till knäna av tyngden och jag bara skulle vilja segna ner, lägga mig på backen och ligga där en stund. Vänta tills tyngden börjar lyfta igen och sen köra på. Det gör man ju såklart inte utan man sträcker lite extra på ryggen och kämpar emot.

Sen lyfte det igen. Förmodligen för att jag fick lite nytt att tänka på. Jag vill inte säga att det var så att det jag befarande blev bekräftat, men det blev inte en jättechock ändå. Det kan ha legat i luften ett tag.
Jag vill bara säga, åter igen, grattis till min kära arbetskamrat som kom hem från semestern som en gift kvinna! Vänta du bara fröken (eller frun) för vi ska nog hämnas på dig ska du se! Planerna har redan börjat ta form!


Sen gick det ner igen. Bergochdalbana deluxe. Vill ägna några rader åt er som inte har något vett.
Det finns en viss kvot at tålamod att ta av på en dag. Vissa dagar är det obegränsat och man bara ler och lindar in alla vassa kommentarer i ull. Jag kan tänka att idag lindade jag mina med silke. Det är ganska skört.

"Hej, jag är glutenallergiker och skulle vilja ha after worken"
"Ja, det är ju pasta så det kan kanske bli lite lurigt."
"Vad kan jag få för allternativ då?"
"Det finns en hel a la cartemeny att kika på här"
"Men jag vill ju ha after worken. Vad kan du ge mig då?"
"Nu är ju inte biffarna heller glutenfria, så då är det menyn som gäller"
"Jag vill ju givetvis ha det till after work priset då"
"Ja, fast nä"
"Ni kan ju inte diskriminera oss glutenallergiker. Vi är ju ändå 2% av Sveriges befolkning"

Jag vill bara säga att detta är det korta versionen av konversationen. Det var även några "jag skulle vilja prata med din chef" inlägg, "det kanske vore bra att fundera över dethär med glutenallergi" och "ja, jag tar soppan för jag antar att ni i alla fall kan skaka fram lite glutenfritt bröd".

Två minuter passerar. Jag hälsar på nästa gäst som kläcker:
"Denhär varma smörgåsen, kan jag få den glutenfri?"

Då funderar jag på om vi har ett högre snitt av allergiker i Sundsvall än resten av landet?

Sen gick jag runt i min egna lilla dimma och höljet som skyddar det vassa var ganska bortblåst.

Gick och mötte upp Ida efter jobbet. Tog några öl och snackade skit. Mycket uppskattat!


När jag gick hem glittrade snön mer än den gjort på hela vintern. Perfekta små snöflingor har singlat hela dagen och jag ville fota. Spara bilden av snön när den är som bäst. Fluffiga lager, hårda flingor. Det bara gnistrade över hela backen. Jag kan sätta pengar på att det inte alls är lika vackert imorgon när jag går till jobbet, så jag suger på det tills jag somnar i natt och minns att natten mot den 18 Februari var snön vacker som aldrig förr.

Ida, du lyckas alltid komma med en repstege du! Puss och kram!





Kommentarer
Postat av: glutenallergikern!

jag säger bara "fy dig" det är inte lätt att vara allergisk.. och det innebär inte att vi är efterblivna!!!! (osså är dom det... :PPPPPPPPPPPP)

2011-02-18 @ 19:12:49
Postat av: frun!

jag känner mig speciell att vara nämd i din blogg!! fint!

2011-02-18 @ 19:13:25
Postat av: Jonte

Jag vill ha extra mycket gluten i min nästa macka

2011-02-18 @ 19:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0